Nadat door de ondernemer een vijver was aangelegd in de tuin van de consument, is er een verzakking ontstaan. Omdat er geen oplossing is gekomen voor deze klacht, heeft de consument aan de Geschillencommissie Groen verzocht deze klacht te behandelen.
Het standpunt van de consument luidt als volgt. „Enige tijd geleden hebben wij contact gezocht met de ondernemer om een oplossing te vinden voor een verzakking naast de door hun aangelegde vijver. Nadat wij de gevraagde informatie en foto’s van de verzakking hebben verstrekt, hebben wij helaas niets meer van de ondernemer mogen vernemen.
Een vergelijkbare situatie hebben wij ook meegemaakt met de door de ondernemer aangelegde beplanting en bestrating. De klachten aangegeven via de mail en ter plekke besproken met een van de medewerkers, maar daarna geen enkele reactie mogen vernemen om tot een oplossing te komen. Na zes maanden herhaaldelijk sturen van mails gericht aan de ondernemer, om tot een oplossing te komen, is er uiteindelijk een reactie gekomen en zijn de klachten gedeeltelijk opgelost. Hierdoor zijn wij tot de conclusie gekomen dat de ondernemer niet bereid is om onze huidige klacht op te lossen.”