Hoogeveen Plants nam per 1 januari het bedrijf FN Kempen over. Hiermee groeit de tuinplantenkweker tot een totaal van 70 ha kassen en containerveld. Of er een groeiplan achter de overname zit? „Nee, de overname kwam op ons pad. Eigenlijk is veel van onze groei min of meer toevallig ontstaan”, aldus Bob Hoogerdijk.
Onlangs hebben jullie FN Kempen overgenomen. Wat is de reden?
Hoogerdijk: „We hebben al twintig jaar een goede relatie met het bedrijf. Zowel zakelijk als privé lopen veel lijntjes door elkaar heen. Ook keken we weleens jaloers naar hun sortiment bloeiende vaste planten. Toen eigenaar Ad Kempen aangaf te willen afbouwen waren we er dan ook snel uit. Het bedrijf heeft een goede naam, er staat een ervaren team medewerkers en het is een goedlopend bedrijf.”

