Harries Plantdesign stond de laatste jaren regelmatig aan de basis van prijswinnende planten. Niet in de laatste plaats door de merken dat het bedrijf rondom planten bouwt. „De grootte van de markt bepaalt hoe zinvol het is om een merk te lanceren. Maar als kweker kan je ook klein beginnen met het opbouwen van een merk”, zegt Diana Harries.

Het kleinfruit-concept Fruchtbengel won vorig jaar de Taspo-award voor beste analoge marketingactiviteit en Bloombux won deze al een paar jaar eerder. Hydrangea Groundbreaker Blush verdiende vorig jaar goud tijdens Plantarium|Groen-Direkt en was winnaar van de Show Your Colour Award IPM 2025. Voor de marketing achter deze recente prijswinnaars tekent het bedrijf Harries Plantdesign. Directeur Diana Harries viel twee jaar geleden zelf ook in de prijzen. Door de Duitse tuincentrumleverancier Heinje Baumschulen werd zij verkozen tot Beste Dienstverlener. Gevraagd naar haar specialiteit zegt zij: „Ik ben merkenbouwer.”