Het bedrijf Garden Connect is dit najaar overgenomen door twee internationale spelers. Garden Connect helpt bij de digitalisering van tuincentra, maar heeft na de overname ook ambities richting boomkwekers en handelaren in boomkwekerijproducten. „We zien vooral kansen in digitalisering van het aanbod. En dat hoeft niet meteen een complete webshop te zijn”, zegt Edwin Meijer, chief marketing officer bij Garden Connect.
Garden Connect is dit najaar een joint venture aangegaan met de Britse Haymarket Media Group en het Duitse Green Solutions Software. „We raakten in gesprek met mensen van Green Solutions Software. Zij zeiden tegen ons: wat wij in het VK willen gaan doen, doen jullie eigenlijk al. Zo is het balletje gaan rollen”, zegt Meijer.
Garden Connect richt zich op retailers en dan met name tuincentra. Onder andere Coppelmans, Tuinwereld en Tuincentrum De Boet zijn klant. Voor deze klanten verzorgt Garden Connect diverse online diensten zoals het bouwen van websites en webshops en het verzorgen van online marketing. „Vooral in de coronaperiode verkochten we veel webshops, maar nu de consumenten weer naar de winkel komen zijn onze diensten daarop aangepast. We informeren klanten online wat een tuincentra heeft aan te bieden, maar we zien dat de interesse van tuincentra voor een echte webshop afneemt: het verpakken en versturen van tuincentrumartikelen is bewerkelijk en kost in verhouding veel geld.”