Voor kwekers die meer inzicht willen hebben in hun verkoopgegevens ontwikkelde The Green Brand Factory het product GreenPowerBI. In de basis haalt GreenPowerBI gegevens uit Floriday, maar ook vanuit andere systemen, zoals bijvoorbeeld WinTree, kunnen gegevens worden ingelezen en geanalyseerd.
The Green Brand Factory is een verkooporganisatie voor 16 kamer- en tuinplantenkwekers. „Wij helpen kwekers hun producten afzetten”, zegt mede-eigenaar Menno van Es. Zij ontwikkelden jaren geleden met MoreLips een eigen merk met hetzelfde doel: meer afzet voor kwekers genereren. Zo’n 20 kwekers maken gebruik van dit merk.
Begin dit jaar kwam het bedrijf op de markt met GreenPowerBI: een verkoopdashboard waarin kwekers hun eigen gegevens kunnen analyseren en daarmee inzicht krijgen waar potentiële kansen liggen. Het betreft vooralsnog alleen gegevens uit Floriday. Van Es: „Maar wij bieden deze informatie als hapklare brokken aan: overzichtelijk, snel en op door onszelf ontwikkelde schermen. In Floriday kan je die informatie als kweker misschien wel vinden, maar niet op de manier waarop wij het kunnen aanbieden.” Ook vanuit andere systemen, zoals bijvoorbeeld Wintree, kunnen gegevens worden ingelezen en geanalyseerd.