Marco Stolze beëindigt het digitale verkoopkanaal voor bloemen en planten ClockOnline. Ook stopt hij met de webshop KPS Sales. Stolze maakt de overstap naar Royal FloraHolland. Daar gaat hij zich in eerste instantie bezighouden met Direct Bieden. De veiling ziet ondertussen dat het aantal met Floriday 'concurrerende’ platforms slinkt.
Nee, hij had met ClockOnline en KPS Sales ‘nul last’ van Floriday dat de afgelopen maanden tot wasdom komt. En nee, het ging zeker niet slecht. Over omzet laat hij zich niet uit, maar Marco Stolze verzekert dat zijn digitale verkoopkanalen goed liepen. „Internationaal en nationaal hadden kwekers behoefte aan de commerciële service die ik bood. Royal FloraHolland besloot een aantal jaren geleden niet op commercie door te gaan, in die rol heb ik doorgepakt. Kwekers vonden het fijn dat ik handel voor hen verkocht.”
Toch stopt Stolze met zijn platforms. Hij stond, zo vertelt hij, op een kruispunt. De platforms zaten vol met zo’n 1000 kopers en kwekers. Er konden geen aanbieders meer bij. Uitbreiding en aanpassing van functionaliteiten vergden een investering. Stolze moest kiezen tussen doorgaan of stoppen. Hij besloot tot het laatste. Hij noemt het een heel wijze beslissing.