NL Greenlabel vierde vrijdag 3 juni in Lunteren samen met alle partners het 10-jarig bestaan van de organisatie. Twee jaar later dan gepland, vanwege de coronapandemie. Het was een dag van terugblikken, maar vooral van vooruitkijken. Met als ambitie voor 2030: verdubbeling van de waarde van groen in de leefomgeving.
Afgemeten aan de hoeveelheid celebreties die oprichters Nico Wissing en Lodewijk Hoekstra de afgelopen tien jaar mochten ontmoeten, zou je NL Greenlabel een groot succes kunnen noemen. Beelden van ontmoetingen met ministers, staatshoofden en royalty’s kwamen voorbij.
Ook werkte NL Greenlabel onvermoeibaar mee aan allerlei groene evenementen, van de Floriade 2012 in Venlo tot aan een eigen groenplein op Vakbeurs Openbare Ruimte. Vaak ook viel hun boodschap niet in goede aarde. „De pek-en-veren momenten”, noemde dagvoorzitter Harm Edens deze bijeenkomsten veelzeggend, wanneer de roep om meer duurzaamheid te vroeg kwam of niet begrepen werd.