Snelle ontwikkelingen in de markt en de invloed van sociale media maken het voor hoveniers belangrijk zich te blijven bijscholen. De drie demodagen steensoorten, die Romfix en partners afgelopen maanden organiseerden, werden dan ook druk bezocht. Naast de theorie was er ook volop ruimte om in workshops aan de slag te gaan met praktijkoplossingen.
Keramische tegels zijn geen tegels meer om alleen mee te bestraten, maar een product geworden om mee te ontwerpen, vertelde Niels in ’t Veen van Trivium Academy op de demodagen steensoorten. „Omdat er soms wordt gerotzooid in de markt – loslatende voegen, loszittende tegels – vinden wij het belangrijk om deze dagen te organiseren. Zo blijf je op de hoogte van theorie en praktijk, deel je kennis en ontmoet je collega’s.” Trivium Academy, Rubi, Ardex en Gutjahr zijn de partners waarmee Romfix de demodagen organiseerde.
Tijdens het theoriegedeelte kwam naar voren dat in Nederland vaak nog dikke tegels van 3 of 4 cm worden toegepast, terwijl er ook een mooi resultaat valt te behalen met tegels van 2 en zelfs 1 cm. „Het eindresultaat is vaak zelfs strakker met minder dikke tegels”, aldus In ’t Veen.