Ruim een jaar geleden is de ’Samenwerkingsovereenkomst hoogwaardig zaad & bosplantsoengebruik’ ondertekend. Voorzitter André Wijnstra: „Hoewel we al langer met elkaar samenwerken, zorgt de overeenkomst ervoor dat we elkaars vertrekpunt en belangen nog beter leren te begrijpen. Samen aan dezelfde ambitie verbonden zijn, levert eerder resultaat op.”
Wat was de reden voor deze samenwerkingsovereenkomst?
„Om een handvat te kunnen bieden aan de partijen die betrokken zijn bij de bosaanleg en -revitalisering in Nederland. Jaren geleden is voor de producerende partijen van zaad- en plantmateriaal de Green Deal 1 opgesteld. Opvolger Green Deal 2 is nooit tot stand gekomen.

