Het arbeidsmarktplatform over werken in de primaire land- en tuinbouwsector dat vorige maand gelanceerd werd, Beter Uitzicht, is al meer dan 20 duizend keer bezocht door potentiële werknemers. De bijbehorende imagocampagne is al meer dan 1 miljoen keer gezien. Ook werkgevers weten het platform steeds beter te vinden, bijna honderd agrarische werkgevers hebben een account aangemaakt om gratis vacatures te plaatsen.
Het doel van Beter Uitzicht is om werkende Nederlanders zonder groene opleiding of -ervaring enthousiast te maken voor een overstap naar de land- en tuinbouw. Bezoekers kunnen zich op de website oriënteren op het aanbod van beroepen in de land- en tuinbouw, een keuzehulp invullen om te ontdekken wat bij hen past, verhalen van overstappers lezen, meer informatie over de verschillende sectoren bekijken, in contact komen met kennismakelaars en scholingsconsulenten en uiteraard solliciteren op vacatures.
Meer dan 1 miljoen views
Met een fysieke advertentiecampagne op dertien plaatsen verspreid door Nederland en een betaalde online campagne, worden bezoekers naar de website geleid. De campagnevideo’s, waarin een werknemer uit een andere sector nieuwsgierig is naar een beter uitzicht in de land- en tuinbouw, zijn al meer dan 1 miljoen keer bekeken via sociale media. Daarnaast hebben miljoenen weggebruikers de reclames langs vijf grote snelwegen en in acht stadskernen kunnen zien in de maand mei.
Voorzien in behoefte
De eerste resultaten na een ruime maand laten zien dat het platform duidelijk in een behoefte voorziet, zowel aan de werkgeverskant als aan de kant van werkzoekenden. De komende maanden gaat de online campagne door en zullen de bezoekersaantallen blijven stijgen. Als werkgever kun je hiervan meeprofiteren door je vacatures gratis te plaatsen via het werkgeversdashboard. Kijk op https://beteruitzicht.nl/voor-werkgevers
Beter Uitzicht is een samenwerking tussen LTO Noord, LLTB, ZLTO, LTO Nederland, Glastuinbouw Nederland, KAVB, NFO en POV wordt gefinancierd door Colland Arbeidsmarkt en LTO Noord.