Op 20 maart start in Nederland de derde editie van de buitenplantencampagne Van Grauw naar Groen. In Duitsland start de campagne op 3 april. Via korte animatiefilmpjes en websitebanners verspreidt Bloemenbureau Holland de groene boodschap online en op social media.
Nieuw dit jaar is de Van Grauw naar Groen-Toolkit: materialen kunnen makkelijk gedownload worden en worden gebruikt voor eigen communicatiekanalen. Eind maart wordt ook de nieuwe Groenburgemeester bekend; eerder waren dit rapper Dio en actrice Isa Hoes.
Tijdens de Nederlandse campagne verschijnen er artikelen op Mooiwatplantendoen.nl, bijvoorbeeld over geveltuintjes en borderbeplanting. Om de consument ook offline te bereiken, staat de campagne in de outdoor special van Vogue Living. Deze editie van het lifestylemagazine ligt vanaf eind maart in de winkel.
Promotiegroep Outdoor
De campagne-opzet is tot stand gekomen in samenwerking met promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland. Gezamenlijk wordt ook het NK Tegelwippen tussen 21 en 23 maart ondersteund en zijn er items ingekocht bij het SBS6-programma De Grote Tuinverbouwing.