‘Ben jij de hovenier van de toekomst?’ Dit is de slogan van de nieuwe Groeien door Groen imagocampagne die van start is gegaan.
In de aanloop naar de open dagen van vmbo-scholen, zijn er op diverse plekken milieuvriendelijke graffiti-uitingen aangebracht om leerlingen bewust te maken van een groenopleiding. Groeien door Groen is een initiatief van Koninklijke VHG en sociale partners FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen.
Social media
Tijdens de campagne worden jongeren via diverse social media-kanalen (Instagram en TikTok) door video’s geactiveerd om een kijkje te nemen op de website groeiendoorgroen.nl. Daar vinden ze onder andere een overzicht van de open dagen van scholen met een groenopleiding.
Later dit jaar wordt de campagne verder ondersteund met de ‘Groeien door Groen Experience’, een interactief (leer)middel waarmee jongeren zelf ontdekken of zij ‘De hovenier van de Toekomst’ zijn.
Instroom bevorderen
Doel van de campagne is om de instroom in de opleidingen te bevorderen – zowel de mbo-opleidingen als de VHG Branche-opleiding – en meer mensen te interesseren voor een baan in de groensector. In verschillende filmpjes en artikelen komen de diverse beroepen in beeld.