Zo’n 75.000 bezoekers bezochten de 37e editie van Floraliën, die van 1 tot en met 10 mei in Gent plaatsvond. De organisatie blikt tevreden terug en spreekt van een ’recordeditie’. Het thema was Verbinding; verbinding tussen groene en florale kunst, tussen stad en stedelijk groen en tussen mensen en hun omgeving.
Opvallend was volgens de organisatie de aanwezigheid van veel jonge gezinnen. „Blijkbaar spreekt dit thema hen aan en zijn ze geïnteresseerd in alles wat met een groene omgeving te maken heeft.” Twee dagen na sluiting van het event konden mensen tentoongestelde planten kopen. De opbrengst gaat naar een aantal goede doelen, waaronder De Week van de Bij.


