Heijmans is 5 oktober de landelijke merkcampagne ‘Het kan samen’ gestart. Het bouwbedrijf vraagt hiermee aandacht voor de maatschappelijke uitdagingen in de bebouwde omgeving, waarin ook ruimte voor de natuur en biodiversiteit moet zijn.
Het bedrijf richt zich met de campagne op uiteenlopende doelgroepen: bestuurders en opdrachtgevers in de publieke en private sector, collega’s in de bouw, techniek en infrastructuur, belangengroepen, samenwerkingspartners bij kennis- en expertisecentra en andere stakeholders. De campagne trapt af met een merkfilm op eigen en externe online kanalen en een advertentie in enkele landelijke dagbladen.
Ton Hillen, CEO Koninklijke Heijmans: „Er liggen grote opgaven die impact hebben op de bebouwde omgeving. Denk aan het oplossen van de woningnood, het wateroverschot en -tekort, de afnemende biodiversiteit, de energietransitie en de verstopte wegen. Deze opgaven zijn ingrijpend, complex en hangen met elkaar samen. Ons land moet vooruit, maar er is steeds minder ruimte om te manoeuvreren. Parallel zien we de verdere polarisatie in de maatschappij en in het publieke debat worden tegenstellingen uitvergroot. Wat we nodig hebben, is een oplossingsgerichte en integrale aanpak. Heijmans gelooft dat het samen kan, door naar het totaalplaatje te kijken en de losse onderdelen slim met elkaar te verbinden. En ze samen met onze opdrachtgevers, partners en collega’s op te lossen.”