Stichting Norminstituut Bomen en Praktijk Centrum Bomen bundelen hun krachten en gaan samen verder. Dit maakten Marc Meijer, directeur van het norminstituut en Peter Bongen, directeur PC Bomen, donderdag 21 mei bekend.
Praktijk Centrum Bomen wordt onderdeel van de stichting. „Deze stap past binnen de strategie van de organisatie en moet gaan zorgen voor een toekomstbestendig kennis- én opleidingsinstituut voor iedereen die met bomen werkt.
Beide organisaties hebben dezelfde ambitie: het versterken van kwaliteit, vakmanschap en professionaliteit in de bomensector. „Door kennisontwikkeling, normering, opleidingen en examens beter op elkaar af te stemmen, borgen we de kwaliteitszorg. Zo zorgen we dat bomen optimaal kunnen bijdragen aan een gezonde leefomgeving.”
Op korte termijn verandert er weinig. Norminstituut Bomen blijft verantwoordelijk voor de zorgvuldige bundeling van gestandaardiseerde en gevalideerde normen en kwaliteitseisen, zoals vastgelegd in Handboek Bomen. Praktijk Centrum Bomen blijft actief als opleidings- en exameninstituut. Bestaande opleidingen, examens en samenwerkingen blijven behouden en worden versterkt.

