Vorige

Promotie kerstbomen richt zich op gezelligheid en biodiversiteit

Tekst
Beeld
Ron Barendse

De Duitse vereniging voor natuurlijke kerstbomen (VNWB) heeft de jaarlijkse promotiecampagne gelanceerd. Deze bestaat uit een korte speelfilm, opgeknipt in vijf video’s, die op de social media van VNWB worden gedeeld.

De video’s vertellen het verhaal van een oude vrouw, haar kinderen en haar kleinzoon. Met Kerst ziet zij na lange tijd haar familieleden. De échte boom met kenmerkende geur en andere eigenschappen die een plastic boom mist, maakt de traditionele, gezellige kerstviering helemaal compleet.

Bestuurslid van de VNWB, Helmut Stoll, zegt met de videoserie voort te borduren op het reeds bestaande VNWB-gezegde ’Real trees for true moments’. „Al jaren hanteren we met succes die slogan, en precies die boodschap spreekt uit de film.”

Scherpe consument

Ook de Vereniging Nederlandse Kerstboomkwekers (VNK) heeft een nieuwe promotiecampagne opgezet. Onder VNK-leden zijn borden verspreid die het kweek- en groeiproces van de naaldbomen uitleggen aan de consument. Deze let scherper dan voorheen op de duurzaamheid van echte kerstbomen.

Onder de uitleg over het groeiproces staat dan ook dat de boom tijdens de groei-jaren al veel dieren aantrekt, en zo bijdraagt aan de biodiversiteit. Voor dit onderwerp is een tweede bord door de VNK ontworpen en verspreid.

Gerelateerde content

Registreren

Selecteer een van de demo’s en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformGroen

Onbeperkt gebruik maken van PlatformGroen?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij.

Heeft u een abonnement op Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij graag!

Sluit venster