De Duitse vereniging voor natuurlijke kerstbomen (VNWB) heeft de jaarlijkse promotiecampagne gelanceerd. Deze bestaat uit een korte speelfilm, opgeknipt in vijf video’s, die op de social media van VNWB worden gedeeld.
De video’s vertellen het verhaal van een oude vrouw, haar kinderen en haar kleinzoon. Met Kerst ziet zij na lange tijd haar familieleden. De échte boom met kenmerkende geur en andere eigenschappen die een plastic boom mist, maakt de traditionele, gezellige kerstviering helemaal compleet.
Bestuurslid van de VNWB, Helmut Stoll, zegt met de videoserie voort te borduren op het reeds bestaande VNWB-gezegde ’Real trees for true moments’. „Al jaren hanteren we met succes die slogan, en precies die boodschap spreekt uit de film.”
Scherpe consument
Ook de Vereniging Nederlandse Kerstboomkwekers (VNK) heeft een nieuwe promotiecampagne opgezet. Onder VNK-leden zijn borden verspreid die het kweek- en groeiproces van de naaldbomen uitleggen aan de consument. Deze let scherper dan voorheen op de duurzaamheid van echte kerstbomen.
Onder de uitleg over het groeiproces staat dan ook dat de boom tijdens de groei-jaren al veel dieren aantrekt, en zo bijdraagt aan de biodiversiteit. Voor dit onderwerp is een tweede bord door de VNK ontworpen en verspreid.