Royal FloraHolland heeft vanaf half april op de exportlocaties grote problemen om bloemen en planten, die via de klok verkocht worden, op tijd uit te leveren aan klanten. Volgens COO Leendert-Jan Plaisier is spreiding van de aflevering over de dag de oplossing.
Nee, hij heeft geen spijt van zijn overstap van PostNL naar Royal FloraHolland, een kleine anderhalf jaar geleden. „Maar leuk is anders, want wij willen niets liever dan op tijd uitleveren”, zegt hij over de huidige situatie. Chief Operating Officer Leendert-Jan Plaisier kwam bij de veiling in een ’perfect storm’ terecht waardoor de veiling grote moeite heeft om bloemen en planten tijdig uit te leveren.
In het eerste kwartaal van 2022 bleef het klokvolume nog 3% achter bij vorig jaar. Maar vanaf half april nam de aanvoer op de klok met gemiddeld 20% per dag toe ten opzichte van de prognoses. Soms zijn er op locaties zelfs uitschieters naar 30%.
Op de exportlocaties Naaldwijk, Aalsmeer en Rijnsburg werken 2.000 medewerkers (1.300 fte’s) in ’operations’. „Zomaar honderden mensen uit de broekzak toveren lukt niet”, zegt Plaisier.
Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 11. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.