De branche digitaliseert en aanbod wordt steeds transparanter. Aan Dirk Bouman de vraag of dit een bedreiging is voor zijn bedrijf. „Nee hoor. Dat geluid horen we al langer”, aldus de directeur van Arie Bouman Tuinplanten.
Gevraagd naar hun kracht, zegt Bouman: „Wij zorgen dat tuincentra planten – als ze precies op hun mooist zijn – in het schap hebben staan. Dat kan je slecht digitaliseren.”
Hij noemt als voorbeeld Pieris ’Forest Flame’. Als deze rood schot krijgen zijn deze volgens hem op z’n mooist en moeten deze in het schap staan. „Dat is het ene jaar in week 11, een ander jaar in week 13. Rozen net zo. Die moeten in het schap staan met kleurtonende knoppen en daarbij is geen jaar hetzelfde. En dit doen we met heel veel producten. Wij sturen daarop en dat geeft zo veel rust voor een klant.”
Waarom moeten klanten volgens Bouman meer weggooien? Wat merkt het bedrijf van de oorlog in Oekraïne?
Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 9. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.