Vorige

’Veredeling is meer dan technologie’

Tekst

Om een leidende rol te kunnen blijven spelen in de wereld, staat de Nederlandse sierteeltveredeling voor enkele uitdagingen. Onderzoekster Susanne Koster weet dat consolidatie onder veredelingsbedrijven, toegang tot moderne veredelingstechnologie, en zichtbaarheid van de sector hoog op de prioriteitenlijst van veredelaars staan.

„Het draait in de veredeling om kennis van gewassen en genetica, maar ook om weten wat de klant wil. Marketing en strategie zijn minstens zo belangrijk als veredelingstechnieken”, meent Susanne Koster, postdoctoraal onderzoeker Erasmus Universiteit en betrokken bij het onderzoek naar de organisatiestructuur van de Nederlandse sierteeltveredeling. „Er is in de Nederlandse sierteeltveredelingsector geen bedrijf dat alle touwtjes in handen heeft en de baas is. Sterker, uit ons onderzoek blijkt dat, omdat er ruimte is voor zowel grote als kleine veredelingsbedrijven, de sector een divers, innovatief, en competitief sortiment kan bieden.”

Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 2. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Gerelateerde content

Registreren

Selecteer een van de demo’s en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformGroen

Onbeperkt gebruik maken van PlatformGroen?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij.

Heeft u een abonnement op Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij graag!

Sluit venster