Vorige

Webshop van groeiend belang voor cash-and-carry

Tekst
Beeld
Ron Barendse

Hoveniers blijven de voorkeur geven aan fysieke inkoop, en digitalisering komt bij cash-and-­carry’s wel op, maar zet niet door als prominente verkoopvorm. Dat is de strekking van een artikel dat half december in De Boomkwekerij stond. Twee eigenaars van cash-and-carry’s zien dat anders. „Het aantal webshopaccounts neemt toe, het aantal telefonische bestellingen neemt juist af.”

Eén daarvan is Irma Nijenkamp. De mede-eigenaar van Olaf Nijenkamp Groothandel Tuinplanten ziet juist een toename in het aandeel digitale verkoop. „We zetten flink in op digitalisering. Daarvoor hebben we een eigen ICT-afdeling.”

Gebruiksvriendelijk

Ook Dirk Warmerdam, mede-eigenaar van Planta Groencentrum, ziet klanten steeds meer bestellingen op de webshop plaatsen in plaats van aan de balie op de cash-and-carry. Daarbij legt Planta veel nadruk op een overzichtelijke website die gebruiksvriendelijk is.

Benieuwd naar de stappen die Nijenkamp en Warmerdam hebben gezet om digitale verkoop te stimuleren? En zien zij eigenlijk nog wel toekomst in de fysieke cash-and-carry?

Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 8. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Gerelateerde content

Registreren

Selecteer een van de demo’s en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformGroen

Onbeperkt gebruik maken van PlatformGroen?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij.

Heeft u een abonnement op Tuin en Landschap en/of De Boomkwekerij, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij graag!

Sluit venster